Vanaf januari 2008 (ja meer dan anderhalf jaar geleden!) zijn we gestart met de aanschaf van een nieuwe badkamer. Eerst natuurlijk de spullen gekocht. Dan moet er natuurlijk een aannemer geregeld worden die alles installeert, enzovoort. Dus een aannemer geregeld via de winkel waar de spullen gekocht zijn. Dit was een aannemer die onder contract van de winkel badkamers maakt. Na de offerte besloten met deze aannemer in zee te gaan. Er werd met de werkzaamheden gestart.
De aannemer ging voortvarend te werk. Bij de sloopwerkzaamheden van de oude badkamer ging hij zowel links, rechts als aan de gangkant dwars door de muren bij het verwijderen van de tegels. Het was niet de bedoeling om twee slaapkamers en de gang bij de badkamer te betrekken. Ik zal de rest maar besparen, maar uiteindelijk waren de muren weer gerepareerd en kon gestart worden met de opbouw. Dit had wel tot gevolg dat wij weer twee slaapkamers en een gang opnieuw moesten behangen. Dat hadden wij net gedaan!
Toen de badkamer uiteindelijk afgemonteerd was, begonnen de complicaties. Een scheef gemonteerde douchecabine, lekke douchebak, beschadigde douchebak en douchecabinewanden, lekkende douchecabinewanden, onvoldoende verlichting in de badkamer, verkeerde boorgaten in nieuw tegelwerk, lekkage in de naastgelegen slaapkamer en een aannemer die eerst totaal niet bereikbaar was en uiteindelijk door de telefoon brulde dat hij niet meer van plan was terug te komen en dat wij alles maar verder moesten regelen met de winkel waar wij de spullen hadden gekocht.
Wij terug naar de winkel, die ons telkens verwees naar de serviceafdeling ergens in het land. Het contact ging alleen telefonisch via een calcenter.
Welke ellende toen volgde is niet op te beschrijven. Het komt er op neer dat daar een enorm communicatieprobleem is. Spullen die nabesteld moesten worden klopte niet. Opdrachten die gegeven werden, werden verkeerd doorgegeven aan bedrijven. Er kwam personeel dat de klus niet kon doen (tekort in dienst en nog onervaren). Iedere keer kwam er weer een ander bedrijf om iets te doen of te herstellen van een vorig bedrijf . Men heeft namelijk meer dan 100 bedrijven onder contract om badkamers te installeren. Vaak kwam men niet opdagen in verband met ziekte van personeel of te grote drukte. Ik ben daar meer dan een week verlof aan kwijt geraakt.
Op 11 september 2009 kwam er weer een nieuw bedrijf (afkomstig vanuit Brabant, tegen de Belgische grens ter hoogte van Tilburg) om een geheel nieuwe douchecabine te plaatsen. Na vertrek bleek deze cabine enorm te lekken en ging de douchedeur niet open. Weer gebeld met het servicebureau (waar wij inmiddels alleen nog contact hadden met het hoofd van de serviceafdeling). Dezelfde aannemer belde donderdag 17 september 2009 op dat hij had gehoord dat er lekkage was en dat de deur niet goed was gemonteerd. Hij wilde diezelfde ochtend nog komen om alles te herstellen. Dat heeft hij die ochtend ook gedaan. Hij was toevallig in de buurt.
De volgende dag (na het afkitten moet je 24 uur wachten voordat je mag douchen) de cabine uitgeprobeerd. En wat blijkt!!! Hij is nog maar op één klein plekje lek, maar verder lijkt alles nu eindelijk in orde. Ook met de douchedeur!!! Na 1 jaar en 8 maanden!!!
Nu nog even bellen om het laatste lekje nog even te herstellen en dan is alles eindelijk klaar. Wat een geruststelling.
Ik heb hier wel van geleerd. De volgende keer ga ik naar een plaatselijke badkamerboer die niet alleen alle spullen levert maar ook verantwoordelijk is voor de totale bouw van de badkamer, inclusief afmontage. Dat voorkomt dat de winkel de zwarte Piet doorspeelt naar de aannemer of anders om.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten